پسربچهای که میخواهد به مدرسه برود، خانوادهای نیازمند که در روستایی محروم در پی بازسازی سقف خانهاش است، دختری که برای تهیه جهیزیه ازدواجش به حمایت نیاز دارد، همه اینها داستانی دارند که با روایت کردن آن برای مخاطبانتان، میتوانید روی آنها تأثیر عمیقتری بگذارید.
داستانها برای مردم جذاب هستند. اما مهم است که داستانتان را درست روایت کنید. یک داستان در حالت کلی دارای مقدمه، بدنه (متن اصلی) و جمعبندی (نتیجهگیری) است. با توجه به ساختار سایت مهربانه، تعداد کلمات پیشنهادی ما برای داستان پروژه، حداکثر ۶۰۰ کلمه است. با اختصاص دادن ۱۰۰ کلمه به مقدمه، ۴۰۰ کلمه به بدنه و ۱۰۰ کلمه به جمعبندی، میتوانید به یک ساختار درست دست پیدا کنید که برای خوانندگان هم طولانی و خستهکننده نباشد.
در روایت داستان پروژه میتوانید با به کار بردن توصیفهای ادبی و خلاقانه، بر جذابیت آن بیفزایید و احساسات را بهتر منتقل کنید. اما فراموش نکنید که با فانتزی ساختن و بزرگنمایی کردن از واقعیت دور نشوید.
ویدیوها بهترین راه برای درک احساسات، مشوقها و شخصیت شما و پروژه شما توسط مخاطبانتان هستند. تهیه یک ویدیوی خوب، نشان دهنده جدی بودن و کیفیت کار شما بوده و حس اعتماد را در میان مخاطبان شما بر میانگیزاند. به همین در پلتفرمهای جهانی نیز، پروژههای تامین مالی جمعی دارای ویدیو احتمال موفقیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی بیشتر از سایر پروژهها را دارند.
همه میدانیم که ساخت یک ویدیوی خوب کار آسانی نیست، یا حتی ممکن است برای خیلی از ما قرار گرفتن در جلوی دوربین خیلی سخت باشد. اما ارزشش را دارد. کافی است موبایلتان را بردارید، پشت دوربین آن قرار بگیرید و شروع کنید. مطمئن باشید پس از چند بار امتحان کردن و استفاده از چند اپلیکیشن ویرایش ویدیو، میتوانید نتیجه خوبی به دست بیاورید. فراموش نکنید که کمکها و بازخوردهای دوستانتان در این خصوص میتواند راهگشا باشد.
نگران کیفیت بالای ویرایشها یا خیلی حرفهای نبودن آنها نباشید؛ کافی است حواستان را به موارد زیر معطوف کنید:
پس از تعریف پروژه و تولید محتوای متنی و تصویری مناسب، پروژه شما بررسی میشود و در صورت تأیید، در سایت مهربانه منتشر میگردد. سپس میتوانید پروژه خود را با دوستانتان، علاقهمندان و مخاطبانتان در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید و از آنها دعوت کنید تا از پروژه حمایت کنند. شبکههای اجتماعی تأثیر قابل توجهی در دیده شدن و موفقیت پروژه شما دارند. بنابراین آن را جدی بگیرید و تمام تلاش خود را برای استفاده درست از شبکههای اجتماعی به کار بگیرید.
حواستان را جمع کنید که تبلیغات شما در شبکههای اجتماعی، شکل اسپم به خود نگیرد، چرا که هم موجب رنجش کاربران خواهد شد و هم مهربانه حق برخورد با چنین پروژههایی را خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستورالعملها، ارسال اسپم و تبعات آن، به صفحه دستورالعملها مراجعه کنید.
پس از موفقیت در تأمین مالی پروژه، هزینه آن برای اجرایی کردن پروژه در اختیار شما قرار میگیرد. شفافیت یکی از سیاستهای مهربانه است و این تعهد را برای مجریان پروژه ایجاد کرده که برای شفافسازی، گزارش اجرای پروژه خود را ارائه دهند تا به صورت عمومی در سایت مهربانه منتشر شود و حامیان پروژه و سایر افراد پیگیر، از آن مطلع شوند.
این گزارش، علاوه بر فاکتورهای مالی، شامل روند اجرای پروژه هم میشود که باید در قالب محتوای متنی یا تصویری تهیه شود. این گزارش باید کاربران را در جریان روند اجرای پروژه و نتیجه آن پس از اجرای موفقیتآمیز قرار دهد. پیشنهاد ما این است که این گزارش نیز مانند شرح پروژه، به صورت داستانی روایت شود تا ضمن جذابیت و افزایش اعتبار شما، برای همه قابل درک باشد.