1. ویدیوی خود را بسازید بالا ↑

     

    1. داستان پروژه خود را بنویسید

    پسربچه‌ای که می‌خواهد به مدرسه برود، خانواده‌ای نیازمند که در روستایی محروم در پی بازسازی سقف خانه‌اش است، دختری که برای تهیه جهیزیه ازدواجش به حمایت نیاز دارد، همه این‌‌ها داستانی دارند که با روایت کردن آن برای مخاطبانتان، می‌توانید روی آن‌ها تأثیر عمیق‌تری بگذارید.

    داستان‌ها برای مردم جذاب هستند. اما مهم است که داستانتان را درست روایت کنید. یک داستان در حالت کلی دارای مقدمه، بدنه (متن اصلی) و جمع‌بندی (نتیجه‌گیری) است. با توجه به ساختار سایت مهربانه، تعداد کلمات پیشنهادی ما برای داستان پروژه، حداکثر ۶۰۰ کلمه است. با اختصاص دادن ۱۰۰ کلمه به مقدمه، ۴۰۰ کلمه به بدنه و ۱۰۰ کلمه به جمع‌بندی، می‌توانید به یک ساختار درست دست پیدا کنید که برای خوانندگان هم طولانی و خسته‌کننده نباشد.

    در روایت داستان پروژه می‌توانید با به کار بردن توصیف‌های ادبی و خلاقانه، بر جذابیت آن بیفزایید و احساسات را بهتر منتقل کنید. اما فراموش نکنید که با فانتزی ساختن و بزرگنمایی کردن از واقعیت دور نشوید. 

     

    1. ویدیوی خود را بسازید


    ویدیوها بهترین راه برای درک احساسات، مشوق‌ها و شخصیت شما و پروژه شما توسط مخاطبان‌تان هستند. تهیه یک ویدیوی خوب، نشان دهنده جدی بودن و کیفیت کار شما بوده و حس اعتماد را در میان مخاطبان شما بر می‌انگیزاند. به همین در پلتفرم‌های جهانی نیز، پروژه‌های تامین مالی جمعی دارای ویدیو احتمال موفقیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی بیشتر از سایر پروژه‌ها را دارند.
    همه می‌دانیم که ساخت یک ویدیوی خوب کار آسانی نیست، یا حتی ممکن است برای خیلی از ما قرار گرفتن در جلوی دوربین خیلی سخت باشد. اما ارزشش را دارد. کافی است موبایلتان را بردارید، پشت دوربین آن قرار بگیرید و شروع کنید. مطمئن باشید پس از چند بار امتحان کردن و استفاده از چند اپلیکیشن ویرایش ویدیو، می‌توانید نتیجه خوبی به دست بیاورید. فراموش نکنید که کمک‌ها و بازخوردهای دوستانتان در این خصوص می‌تواند راهگشا باشد.
    نگران کیفیت بالای ویرایش‌ها یا خیلی حرفه‌ای نبودن آنها نباشید؛ کافی است حواستان را به موارد زیر معطوف کنید:

    • به مخاطبان‌تان بگویید شما که هستید.
    • داستان پشت سر پروژه خود را برای مخاطبان بین کنید. چرا به فکر انجام دادن این پروژه افتادید؟ در چه مرحله‌ای از انجام کار هستید؟ احساس‌تان در مورد آن چیست و ...
    • ممکن است نظر و احساس چند مشتری بالقوه در ویدیو و نگاه به پروژه از دید آن‌ها، برای مخاطبان شما تاثیرگذار باشد.
    • توضیح در مورد پاداش‌ها و ارزش‌های آنها را فراموش نکنید.
    • برای مخاطبان‌تان شرح دهید که اگر پروژه شما نتواند هزینه مورد نیاز خود را جمع کند،‌ چه اتفاقی می‌افتد.
    • در نهایت تشکر از حامیان و مشارکت‌کنندگان در پروژه خود را فراموش نکنید.
    • مردم دوست دارند بدانند پول خود را در اختیار چه کسی قرار می‌دهند. برای همین از حضور در جلوی دوربین هراس نداشته باشید و با اشتیاق این کار را انجام دهید. حتما از دیدن نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.
      و در نهایت این که، از تصاویر، موزیک و ویدیوهایی که متعلق به شما نیستند یا اجازه استفاده از آنها را ندارید، استفاده نکنید. زیر پا گذاشتن کپی‌رایت و حقوق متعلق به صاحبان اثر ممکن است تبعات و جرائم سنگینی را برای شما به دنبال داشته باشد که شخص شما مسئول آن خواهید بود. برای اطمینان از عدم استفاده از محتواهای دارای کپی‌رایت، یا از محتواهای تولیدی توسط خودتان استفاده کنید، یا از محتواهای منتشر شده در سایت‌هایی که صراحتا اجازه استفاده عمومی را به کاربران می‌دهند.

     

    1. از شبکههای اجتماعی برای آگاهکردن دیگران از پروژه خود استفاده کنید

    پس از تعریف پروژه و تولید محتوای متنی و تصویری مناسب، پروژه شما بررسی می‌شود و در صورت تأیید، در سایت مهربانه منتشر می‌گردد. سپس می‌توانید پروژه خود را با دوستانتان، علاقه‌مندان و مخاطبانتان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و از آن‌ها دعوت کنید تا از پروژه حمایت کنند. شبکه‌های اجتماعی تأثیر قابل توجهی در دیده شدن و موفقیت پروژه شما دارند. بنابراین آن را جدی بگیرید و تمام تلاش خود را برای استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی به کار بگیرید.

    حواستان را جمع کنید که تبلیغات شما در شبکه‌های اجتماعی، شکل اسپم به خود نگیرد، چرا که هم موجب رنجش کاربران خواهد شد و هم مهربانه حق برخورد با چنین پروژه‌هایی را خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستورالعمل‌ها، ارسال اسپم و تبعات آن، به صفحه دستورالعمل‌ها مراجعه کنید.

     

    1. از اجرای پروژه خود گزارش تهیه کنید

    پس از موفقیت در تأمین مالی پروژه، هزینه آن برای اجرایی کردن پروژه در اختیار شما قرار می‌گیرد. شفافیت یکی از سیاست‌های مهربانه است و این تعهد را برای مجریان پروژه ایجاد کرده که برای شفاف‌سازی، گزارش اجرای پروژه خود را ارائه دهند تا به صورت عمومی در سایت مهربانه منتشر شود و حامیان پروژه و سایر افراد پیگیر، از آن مطلع شوند.

    این گزارش، علاوه بر فاکتورهای مالی، شامل روند اجرای پروژه هم می‌شود که باید در قالب محتوای متنی یا تصویری تهیه شود. این گزارش باید کاربران را در جریان روند اجرای پروژه و نتیجه آن پس از اجرای موفقیت‌آمیز قرار دهد. پیشنهاد ما این است که این گزارش نیز مانند شرح پروژه، به صورت داستانی روایت شود تا ضمن جذابیت و افزایش اعتبار شما، برای همه قابل درک باشد.